12 Mart 2013 Salı

İtalya'da Amalfi Sahili

       Şöyle atlayıp bir uçağa ya da arabaya gitmek istedim yine. Nerelere gideyim diye düşünmelerdeyken birden İtalya geldi aklıma. Hazır yaz mevsimi de yaklaşıyorken hiç de fena olmazdı hani. Hayalini kurması bile güzel. Neyse, oldum olası severim ben İtalya'yı ve İtalya'nın yalnızca Roma ve Milano'dan ibaret olduğunu zannedenler için çok yazmak istedim bu yazıyı. Muhteşem kıyıları ve sahilleri yıllardır beynime kazınmış İtalya'nın en beğendiğim sahili ise Amalfi. Fotoğraflarına bakınca Yunanistan'ın Santorini adasını hatırlattı birden bana. Limon ve  zeytin ağaçlarının gölgesinde küçük küçük kasabalar, deniz kıyısında kayıklar, denize doğru sarkan yamaçlarda rengarenk çiçekler, kat kat asma bahçeleri, kıyı boyunca dizilmiş şezlonglar ve dünyanın her yerinden gelen insanlar. İşte size Amalfi! :) 


       Eğer renk cümbüşü görmek istiyorsan Amalfi Sahilleri'ne bakacaksın. Mavi, yeşil, beyaz, pembe, kırmızı, sarı ve daha niceleri... Ülkemizdeki yaylaların ihtişamına benzetmiyor değilim aslında. En azından bizim yaylaya çok benziyor. :)
                                                         
         Böylesine sade ve böylesine gösterişli bir sahil, ev üstüne ev gibi durup da böylesine düzenli yamaçlar... Küçük butik oteller, limon ve zeytin ağaçları, çanak çömlek yapılıp satılan seramik dükkanları, balıkçı lokantaları ve pizzacılar. Biraz Mc Donald's sloganı gibi olacak ama ''işte bunu seviyorum'' demek istiyorum. :)
Limonçello
    Amalfi'nin dört bir yanı limon ağaçlarıyla çevrili dedik. E bu limonlar süs olsun diye durmuyor dallarında. Limonçello yapılıyor onlardan. Buz gibi ikram ediliyor, rengi sapsarı. Ben henüz içmedim; o yüzden tadıyla alakalı bir şey diyemeyeceğim; ama içenlerin söylediklerinden anladığım kadarıyla keskin bir kokusu ve tadı varmış. Yanında limonlu bir kek veya pasta ile birlikte tüketilmesi tavsiye edilirmiş. :) Deniz mahsüllü erişte de tarafımdan şiddetle tavsiye edilir. Aslında esas soru Amalfi'ye nasıl giderim? Şöyle ki önce bir uçak bileti alınmalı ve Napoli'ye gidilmeli, oradan da kara yoluyla ya da deniz yoluyla sıra sıra dizilmiş sahillere ulaşılmalı. En azından benim planım bu. Sevgiler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder