10 Mart 2013 Pazar

Artvin Şavşat

         O kadar çok doğa harikası var ki ülkemizde inanın saymakla bitmez. Yeşil görmek istiyorsan Karadeniz'e gideceksin. Maviyi görmek istiyorsan yine Karadeniz'e... En azından Karadeniz turları düzenleyen firmaları bulup turla gideceksin ya da toplanacaksın birkaç eş dost öyle gideceksin. Ben henüz fırsat bulamadım; ama bu güzellikleri gördüğümde ilk dediğim şey, ben bir gün mutlaka Artvin Şavşat'a gitmeliyim, oldu. Henüz fırsat bulamadım, doğru; ama bu hiçbir zaman böyle bir fırsatım olmayacağı anlamına gelmez. Olur ya belki bu yazıyı okuyan ve heveslenen biri gider ve bana birkaç fotoğraf yollar oralardan. Bundan büyük keyif olmaz, gitmiş kadar olurum zaten. :) İlk defa bir TRT belgeselinde gördüğüm Şavşat, dünyanın en yeşil yerlerinden biri! Bursa'ya yeşil derler; ama inanmayın. Şavşat'ın tırnağı olamaz bu konuda! Bursalılar kızmasın ama. Sonuçta ben de hale Bursa'da yaşıyorum...
Şavşat-Karagöl



         Karadeniz'e gitmek demek oranın insanlarına gitmek, onları da görmek demek. Ben belgeselde Şavşat'ı   ilk gördüğümde önce insanlarına aşık oldum. Evet evet ben resmen o insanlara aşık oldum! Nihayetinde Şavşat'a gidince tabiri caizse yalnızca dağ, bayır görmeyeceğiz. O sıcacık, naif insanları da göreceğiz ve bence diyeceğiz ki, iyi ki buraya gelmişiz! Biraz köy havası soluduktan sonra, insanları görüp şöyle bir kendimize geldikten sonra karnımız acıkacak. Ne yiyelim diye düşünmeye fırsat kalmadan daha oranın insanları sofralarını donatmış olacak. Misafirlik edenlere de sadece yemek kalacak. Burada ben böyle yazınca ve siz de okuyunca çok inandırıcı gelmiyor olabilir; ama evet, Türkiye'de hala böyle yerler, böyle insanlar var... Peki ne ikram edecekler gelenlere, yöresel yemekleri neler, nesi meşhur Şavşat'ın? Taze fasülye kurutularak yapılan puçuko yemeği, laz böreği, hınkal, çerkebaz, gendima, hasuta gibi çok sayıda yöresel yemek var ve hepsi de birbirinden güzeller. Bazen komşu iller bu yemek bizim, Artvin'in değil diyebiliyor tabii; ama o kadarcık kıskançlık kadı kızında da olur. :) Bu arada Artvin'in en meşhur, en bilinen etkinliği her yıl Haziran ayının 3. haftasında düzenlenen geleneksel boğa güreşlerinden de bahsetmemek olmaz. O tarihlerde orada bulunanların bu heyecanı yaşamasını şiddetle tavsiye ederim. Haziran'da Artvin Şavşat'ta görüşürüz. :)
Son olarak Artvin Şavşat halkına can-ı gönülden selamlar, sevgiler. En kısa zamanda görüşmek üzere. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder