17 Mart 2013 Pazar

UNESCO Kültür Mirası: Makedonya Ohri Gölü

       Makedonya'nın bu kadar güzel olduğunu ilk defa bir yüksek lisans programını araştırırken fark etmiştim. Gittiğim yurt dışı eğitim fuarında öğrendim ki Makedonya Türkiye'ye vize uygulamıyor. Daha doğrusu turistik amaçlı gidenlere ve 90 günden az süre ile Makedonya'da bulunacağını taahhüt edenlere uygulamıyor. E bunun yanında Türkiye'ye olan yakınlığıyla da dikkat çekiyor derken, bir de bakmışsınız ki oraları gidip görmeye karar vermişsiniz. Tarihi geçmişimizin yakınlığı sebebiyle de beni daima cezbetmiştir Makedonya. Ama o gölleri, binaları, camileri, kiliseleri, evleri ve özellikle de insanları yok mu?.. İşte Makedonya'ya olan ilgimin artmasında tam da bu faktörler etkili.
        Makedonya'nın birçok şehrini gezip görmek lazım tabii ki; ama ben özellikle Ohri Gölü'nden bahsetmek istiyorum. Balkanlardaki en önemli turizm merkezlerinden biri Ohri Gölü. Gölün manzarası, bölgeye özgü evleri, Osmanlı Devleti zamanlarından kalma 10 camisi ve tarihi kiliseleri ile UNESCO'nun dünya kültür mirası listesine alınan Ohri, beni sanki kendine doğru çekiyor. Renk renk çiçekler, gölün kıyısından başlayan dağın yamaçları, yemyeşil ağaçlar ve yürüyüş alanları derken bir de bakmışım ki gitmeden daha huzuru buluyorum. :)
Makedonya Ohri Gölü
         Fotoğraftaki manzaraya bakınca aklıma gelen ilk şey mutluluk daha sonra da İtalya'nın Amalfi Sahili olmuştu. Amalfi'nin fotoğrafını görünce de benzer bir his uyanmıştı ve onu da Yunanistan'ın Santorini Adası'na benzetmiştim. :) Bu benzetmelerimin sebebi renklerin, çiçeklerin ve doğanın muhteşem uyumu, renklerin albenisinin bende aynı etkiyi, mutluluk etkisini yaratması sanırım.

Kırmızı kiremitli çatılar, binaların arasından gökyüzüne uzanan yemyeşil ağaçlar, masmavi bir göl ve günün tüm ışığını yansıtan bir gökyüzü...
        Gölde balıkçı tekneleri, yazın kıyıda yüzen insanlar, göl kıyısında yürüyüş yapanlar, güneşin ve suyun tüm nimetinden yararlanan kazlar, kuğular, martılar ve niceleri...
        Makedonya, otobüs ile gidildiğinde Türkiye'ye pek de yakın sayılmaz. Ben eğer bir gün gidersem havayolunu kullanmayı tercih ederim diye düşünüyorum. Ama karayoluyla gündüz yolculuğunu da tercih edebilirim. Karış karış Balkan turu yapmış olurum böylece. :) Makedonya'ya, özellikle Üsküp şehrine gezi turları düzenleniyor. Hemen her gün var bu turlardan. Grupfoni, Grupanya, Grupon gibi indirim sitelerinde uygun fiyatlara tur hizmeti satın almak mümkün. Üstelik bu turların bazıları birkaç Balkan ülkesini birden kapsıyor. Sadece Makedonya'yı gezip görmek ve Ohri Gölü'nü ziyaret etmek isterseniz de Türkiye'den Makedonya'ya hergün uçak seferleri düzenleniyor.
        
Umarım gittiğinizde güzel vakit geçirirsiniz. Son olarak, benim yerime de gezin a dostlar, demek istiyorum. :)
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder